torsdag 26 juli 2007

snart höst

Det är nästan så att jag ser fram emot att skolan börjar igen till hösten. Visserligen låter inte 5-poängskursen i mark- och miljörätt särskilt lockande, men det ska bli skoj att plocka fram min bästa vän lagboken igen. Juridik är faktiskt rätt intressant och kul att läsa, det trodde jag aldrig att jag skulle säga, men jag har börjat tycka det sen vi läste skadeståndsrätt och varumärkesrätt i våras (sånt jag kan tänkamig att jobba med i framtiden). De 15 poängen civilrätt - den sociala dimensionen som vi läser resten av terminen verkar spännande. Typ arvsrätt och arbetsrätt och annat nyttigt som kan vara bra att ha koll på.

Övriga planer för hösten är först och främst att hitta en lägenhet till mig och Åz, börjar bli lite smått stressad över det. Jag ska testa att läsa dubbelt och försöka klara A-kursen i franska och förhoppningsvis hitta ett extrajobb. Och så måste jag börja träna, herreminje vad alla mina stackars muskler är fötvinade. Inte bra alls.

Inga kommentarer: