onsdag 21 oktober 2009

wasn't life supposed to be more than this?

hej hej, förlåt att jag uppdaterar så sällan nuförtin, det beror på att livspeppen inte direkt är sky high just nu. eller rättare sagt, den har varit låg ganska länge nu. så blire ibland men nu börjar jag tröttna på detta komaliknande tillstånd och känner att det är dags att göra något för att rycka upp mig ur tristessträsket, frågan är bara vad.

har några förslag:

a) flytta utomlands nästa termin till en Cool Storstad och jobba med ngt skitjobb och Leva Livet
b) skaffa en tatuering (dock oklart hur det skulle höja min livskvalitet (hatord!) men det känns ju lite wild & crazy eller hur?)
c) skaffa barn (hahahaha obs! skämt)
d) engagera mig i ngt som känns meningsfullt (brottsofferjouren kanske? förslag mottages tacksamt)
e) all of the above.

9 kommentarer:

Nina sa...

tycker speciellt att a) och c) hade passat ypperligt ihop.... ;)

ah, brottsofferjouren ja, kom på att jag läste om det i dissidenten...låter sjukt intressant och nyttigt!

ps. yay, äntligen nytt inlägg!! :) ds

Anna sa...

iofs skulle ju ungen antagligen poppa ut lagom tills jag kom hem igen så det skulle nog passa ganska bra.

ps. kommer nog tyvärr fortsätta vara ganska sporadiskt med uppdateringen ett tag framöver. väntar som sagt på att livspeppen, och med den blogglusten, ska infinna sig.

Anna sa...

btw nina - du noterade väl den the ark-inspirerade rubriken?

Lina sa...

Yay!!! Jag röstar klart för en paragraf tatuering och en liten bebisflicka att matcha!!
(jag vill va barnvakt!!!)

Nina sa...

Jag tycker att alla juriztbebizar borde tatueras med en liten § bakom örat, som en märkning man gör på renar och sånt :D

Ohh, TheArk-rubriken tänkte jag inte på första gången, men nu andra gången började jag direkt sjunga på låten :D

Karin sa...

tycker att du borde engagera dig i ngt meningsfullt! Vi kanske tom skulle ta och engagera oss i någonting tillsammans, på så sätt skulle vi ju ses lite oftare. Vi ses ju typ ALDRIG längre, så himla tråkigt.
KRAMAR

Anna sa...

evelina & nina: tatuera små bebisar??? näe, fy vad elakt! sånt går jag inte med på, inte ens om det är §-tatueringar.

karin: ja, vilken bra idé! det borde vi verkligen göra. tyvärr kommer jag inte ha så mkt tid framöver att ses, för nu drar tentaperioden igång:(

Nina sa...

tror inte det var det evelina menade, men jag spann glatt vidare och kombinerade ihop hennes två förslag :D moahahaha...

Lina sa...

Och lina hakar glatt på! Tycker det låter skit bra att märka bebizarna! All makt åt jurizterna...vår befriare:D! Det blir schiiit bra!