torsdag 23 februari 2006

The Bedford, sno och skor

Var pa en jattemysig pub i tisdags tillsammans med en svensk au pair och en 19-arig engelsk pojke, som spelar fotboll i Crystal Palace. Han gillar inte Sven-Goran Eriksson. Hur som helst, den har puben, The Bedford, var i alla fall mkt mysig och trevlig. De hade ett gang typ singer/songwriters dar som upptradde, jattebra! Och naturligtvis var 19-aringen en gentleman och foljde oss hem sen.

Det snoar! Eller snoregnar. Mycket irriterande.

Lugn, Helena - du kan halsa dina fotter att jag ska kopa skorna. Redan imorgon, tror jag.

Igar skulle jag lana bocker pa det lokala biblioteket, men det var stangt. Tydligen alltid stangt pa onsdagar. Weird. Jag som behover en ny Marian Keyes-dos. Jag vet inte vad det ar som har hant, men plotsligt gillar jag hennes bocker. Jag har alltid haft en rabiat feministsyn nar jag last dem men den ar puts vack. Vad har hant? Har jag blivit vuxen? Eller sviker jag bara mina varderingar? Eller sa har jag helt enkelt forandrats sedan gymnasiet och har en annan syn pa saker och ting nu.

Inga kommentarer: