lördag 11 mars 2006

Strawberry milkshake

Varför har jag alltid druckit choklad-, banan- eller vaniljmilkshake på McDonalds när det är jordgubb som är den godaste smaken?

Så här blev firandet: Promenad runt Leicester Square/Soho, fika på Starbucks, till Trocadero för att bowla men var alldeles för dyrt, runda inne på HMV och kolla filmer och CD (åh vad jag vill ha Borta med vinden! Fyra timmar 1800-tal, krinoliner, romantik och Rhett Butler), för att avsluta med traditonell Anna och Anders-middag på McDonalds. Och livet känns som en strawberry milkshake; rosa, fluffigt och alldeles, alldeles underbart.

Det är så fantastiskt skönt att ha ett svenskt tangentbord igen! Livet blir så mycket enklare då.

Knepigt att man får nya vanor bara för att man är utomlands. Som skvallertidningar - aldrig att jag skulle köpa Sett & Hört och compani i Sverige, men här läser jag gladeligen New!, Heat, Star och allt vad de heter, och frossar i tutt-Jordans självbiografi. Jordan, det är modellen med melonbröst som är gift med Peter Andre ("hunken" som hade en one hit wonder typ 1994 med nån låt som jag inte kommer ihåg vad den heter) och har en unge som heter Harvey som är blind. Hon är i alla fall huge här. Peter har en egen sida i New!, där han skriver om sitt liv med tutt-Jordan. Mycket intressant.

2 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Härligt det låter! Njuuuut! kram kram

kaffechoklad sa...

E supersugen på London, behöver se annat! Kanske inte vill ha dit en syrra i första hand, men om, e jag intresserad. Har no cash, så det beror oxå på om jag på nåt sätt kan håva in lite kosing. Vet du förresten nåt sommarjobb man skulla kunna ta i the city we love and hate?