lördag 1 april 2006

Ett komma sju!

Högskoleprovet avklarat, för allra sista gången någonsin! Höjde mig med två poäng, vilket innebär att jag enligt förra årets normeringstabell får 1,7 vilket i sin tur innebär att jag antagligen kommer in i Lund i höst.

Puh, vilken lättnad - var rädd att jag skulle sänka mig. Är lite förvånad över att mitt resultat på ORD-delen blev sämre än förra gången, särskilt med tanke på att jag tyckte att jag kunde så många ord. Höjde mig däremot i statistikdelen, som ju var det riktiga bottennappet i höstas.

Så då är det bara att ta ställning - Lund, Uppsala eller London i höst?

1 kommentar:

Sköna Helena sa...

Grattis tjejen, bra jobbat! Jag röstar för Lund - helt egoistiskt. Finns nämligen en chans att jag befinner mig i trakterna under min praktik - nästa vår. Och i så fall en tid framåt efter det. Who knows? Så: gooo Lund! Och om det där med bilder: tror att det är helt omöjligt att förklara så här. Man måste bråka med html-koden för sidan... kram kram