fredag 7 april 2006

Lite lätt pissed off

Om en vecka har jag landat nu och är hemma i underbara, kalla Göteborg. Det första jag ska göra är att äta en fet McFeast-burgare. Gött mos.

Tyvärr, Anna, vi har inget jobb för dig idag, men du kanske kan tänka dig att jobba fem timmar på lördag istället? Om det går bra? Öh...visst, okej.

Puckon! Klart att jag inte vill jobba på lördag. Det fattar väl vem som helst att man inte vill jobba på en lördag. Det är väl inte mitt fel att de inte hittade ngt till mig att göra idag, då kunde jag väl få vara ledig imorgon. Men ibland glömmer jag bort att som au pair har man inga rättigheter, man får ställa upp på vilken skit som helst.

Har i alla fall kommit till en slutsats: never ever att det blir London i höst. Så kul är det inte att vara au pair. Nope, då blir det att vara 200 %-ig student som gäller. Förhoppningsvis i Lund.

Helgens planer: klassisk fredagsmiddagMcDonalds, följt av pubbesök med Caisa och Karin. På lördag jobb (blä!) följt av lite shopping (presenter till mamma och morfar som fyllt år under tiden jag varit här) samt utgång på kvällen. På söndag blir det Camden Market och kanske bio. Trevligt.

1 kommentar:

kaffechoklad sa...

säg nej nästa gång! du kan ju alltid ha planerat nåt...