lördag 2 september 2006

not my cup of tea

Kom hem kvart i fem i morse efter att ha slitit i baren och garderoben på Krischans klubb Brooklyn (mkt bra musik faktiskt!). Nu kan jag lägga till bartender & garderobiär på listan över yrken jag inte vill arbeta med. Stressigt, jobbigt, och trååååååkigt. Och så totalt meningslöst. Vad får man ut av att jobba i en bar? Ingenting. Inte ens lön, tydligen. Så, never again.

Glömde dessutom mitt paraply. Irriterande.

Ska snart iväg och spela brännboll (hjälp! Jag är ju helt katastrofdålig på det, varför ska jag vara med egentligen?) med kursarna, och sen bär det iväg till Stockholm. Wee!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha... nä men Anna då! Bartender ett av de roligaste jobben som finns! Vad man får ut av det? Sprit, flört, killar, fest, lär sig göra snygga drinkar, kontakter, och lite annat som jag inte kan skriva här ;) Vi får ta ett snack du och jag, så ska jag lära dig allt en bartender behöver veta!

Åsa sa...

Håller med besnike - bartenderyrket har en hel del goa fördelar. Vill själv gärna testa på det, kanske nästa höst, vem vet...
Hoppas du hade det kul i Estocolmo.. Flyttat än?

Anonym sa...

Hallå Anna, jobbar du i bar samtidigt som du pluggar? Har du kontakt med AnnaKarin? Ha det bäst //annika!