torsdag 11 januari 2007

alltid lycklig när hon har ett välfyllt glas vin bredvid sig

Listälskare som jag är, var jag ju bara tvungen att kopiera den här:

Hur många cm lång är du?
168 cm (står det i passet, men egentligen är jag bara 167,5 cm).
Hur många namn har du? Fyra stycken, plus ett antal smeknamn.
Hur många par byxor har du? Tre, fast jag använder dem inte så mycket. Gillar kjol och klänning bättre.
Hur många bor i ditt hus/lägenhet? I min lägenhet bor bara jag, såvida inte någon fransk au pair flyttat in under tiden jag varit i Göteborg.
Hur många koppar kaffe dricker du per dag? Inga.
Hur många godisar äter du per dag? Oj, vet inte. Ibland många, ibland inga alls.
Hur många syskon har du? Tre.
Hur många barn vill du ha? Två. Fast ibland när jag kollar på Sjunde Himlen tycker jag det verkar så mysigt att ha en stor familj med typ fem-sex barn. Det går inte riktigt ihop med att göra karriär, tyvärr.
Hur många är du kär i? En på riktigt. Lite i Ally McBeal också.
Hur många timmar sover du per natt? Just nu kanske tio, i vanliga fall fem-sex.
Hur många gånger har du slagit någon? Sist jag slog någon på riktigt var i London i våras, en dum kille som fick en örfil av mig. Annars slogs jag mest när jag var liten.
Hur många gånger idag har du sagt jag älskar dig till någon? Fyra hittills tror jag. Brukar säga det minst fem gånger per dag.
Hur många signaler går det innan du svarar? Inte så många, men det beror ju på hur långt borta telefonen är.
Hur många gånger har du varit kär? En.
Hur många års skillnad är det mellan dig och den äldste du har hånglat med? Tre år.
Hur många kommunister känner du? Vet inte, inte så många tror jag. Kanske två.
Hur många nazister känner du? Inga, så vitt jag vet.
Hur många bästisar har du? En, Anders.
Hur många gånger i veckan hyr du film? Typ aldrig.
Hur många glas mjölk dricker du per dag? Ett.
Hur många ord är lagom? Va?
Hur många av dina kompisar har framgångsrika karriärer? Två. Kanske.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dricker min 6:e kopp kaffe för dagen....inte bra. Jag skyller på min tyska sida. Hur känns det att ha en syster som blev tysk i Europatestet?! Fräscht.... Har röstat på outfitsen nu, min absoluta favorit var den med mammas ljusa skor, kavajen med 3/4ärm o kjol. Mkt fint! / Tysken

Anna sa...

Ja, det är ju lite pinsamt. Särskilt som jag är fransk.

Anonym sa...

va! är du en centimeter kortare än jag? var helt övertygad om att du var längre...

visst skriver jag intressanta kommentarer:)

kaffechoklad sa...

kommer du inte ihåg att vi slogs i somras:)..hehe