lördag 3 mars 2007

vart går all längtan, som når ingenting?




Det är sent och jag är trött och därför blir det inte roligare än så här.


Idag har jag...
stört mig på alla jobbiga människor på tåget till Göteborg.
ätit godis och som vanligt mått illa. Varför köper jag godis när jag vet att jag kommer må dåligt av det?
ätit en chokladboll på Espresso House. Bollen var inte god.
haft ett seminarium om internationell avtalsrätt.
bara druckit en kopp kaffe.
läst Expressen med bilaga som suger fetare än fetast om man jämför med hur deras fredagsbilaga var en gång i tiden för sisådär sju år sedan. Det var tider det.
läst Karin Boye och mints (är det ett ord?) de ljuva gymnasieåren, då revolutionen was in the air och people did care. Dock var jag aldrig någon punkrocker med blommor i håret.


3 kommentarer:

kaffechoklad sa...

Bra anna! Uppdatering är det största inne. Minnas mindes mints...

Malin sa...

Jag hatar den låten. Personlig nostalgi i all ära, men framtidsfientligt lallande om att man hade velat leva i en annan tid är inget annat än PINSAMMMMT! Jag blir så arg! Det var inte "bättre förr"!

Anna sa...

är inte heller särskilt förtjust i den låten; kanske inte så mycket för att den är framtidsfientlig som för att den är übertöntig. En punkrocker med blommor i håret? Tjena liksom.