måndag 30 april 2007

the holiday





Visserligen är The Holiday en julfilm men det funkar att se den nu med. En romcom med överhajpade Jude Law ( snygg är han banne mig inte), Kate Winslet, Cameron Diaz och Jack Black. Tjejerna byter hus med varandra, träffar mannen i sitt liv och bla bla - den vanliga historien. Det som gör den här filmen liiite bättre än alla andra romcoms, är Jude Laws två små döttrar (sötaste o mest väluppfostrade ungarna i filmhistorien?) och det faktum att han är änkling, vilket ger lite mer tyngd åt storyn. I övrigt - ja, ni vet, en typisk, söt liten Hollywood-historia, men helt klart sevärd om man gillar myspysfilmer.

Betyg: tre vinglas av fem möjliga.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, den här filmen såg jag också (?) igår. Det var verkligen en myspysfilm. En skum sak är att döttrarna måste ha haft varsin mobil trots att de var så små. Eftersom det stod deras namn när de ringde. Tänkte du på det?

ps. Grattis i efterskott. :)

Anna sa...

Tack! Jo, jag tänkte också på att ungarna hade mobiltelefoner, men idag är det nog inte så ovanligt att så små barn har mobiler - eller?. Särskilt i England kan jag tänka mig, där är ju alla föräldrar så rädda för kidnappare.

Men lite konstigt är det allt.