fredag 20 april 2007

klädtips





Lite klädtips till festen, om ni har glömt hur det såg ut på det ytterst fashionabla 90-talet :

chinos

Adidas-byxor

fleecetröjor

Aqua limone-tröjor

Championströjor

jazzbyxor med kjol över

cykelbyxor

USA-sockor

benvärmare

jättestora t-shirtar, gärna med tryck med ylande vargar

rutiga flanellskjortor

jeans i osmickrande modeller, gärna med hål på knäna

neonfärger

halsband med plastnappar

Buffaloskor

skor med traktorsula

spaghettilinnen och - klänningar

magvisande tröjor

sarong

tights

väst i alla möjliga modeller och former, gärna tillsammans med den jättestora t-shirten

Har ni andra förslag? Lägg gärna till i kommentarerna! Jag minns inte riktigt vad folk hade för skor på sig, gör ni?

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker neonfärger och benvärmare känns lite väl 80-tal men däremot knalliga färger i limegrönt, orange och gult. Eller för den lite mer sofistikerade; "jordnära" färger såsom brunt beige (kamel!) och ljusblått. Gärna matchande med ett bruntonat läppstift (tänk Melrose Place och ni fattar precis vad jag menar...)! Annat värt är ju helt klart tröjtryck med Spice Girls och Backstreet Boys , elelr varför inte en taggtrådstatuering a la Pamela Anderson!

mycket bra lista för lvrigt!

Anna sa...

minns dock att jag hade neongula benvärmare in the nineties... och att du hade läckra tjafs, som jag glömt att nämna på listan.

Anonym sa...

just det, röda med matchande virkad röd väst... måste ha varit första vågen av 70-talsretro det. åh, det var tider det. eller också inte.