måndag 2 juli 2007

det står nån vid min sida, ja jag vet inte vem





Tentan gick bra, mycket bättre än förväntat. Så nu kan jag med gott samvete ägna augusti månad åt att åka till London, Stockholm och Halmstad samt ha ett fem dagar långt OC-maraton med Sebbe. Gött.

I övrigt

förstår jag inte alls hypen kring Stieg Larssons deckare. Vad är grejen? Storyn är alldeles för överdriven, karaktärerna schablonmässiga och språket taffligt - precis som med 95 % av alla böcker i kriminalromangenren.

är det andra juli idag men var är sommarvädret? Jag har bara badat två ynka gånger i sommar och är vit som ett lakan.

är jag trött som en gnu och hatar mitt jobb. Tack gode gud att jag bara jobbar knappt fyra veckor till.

undrar jag vad man egentligen ska tycka om den däringa låten Dunka mig gul och blå. Eller så kanske man inte behöver tycka något alls.

1 kommentar:

S. sa...

Var det inte Larsson som dog? Det brukar hjälpa...cynisk som alltid. Dunka mig gul och blå är skit...period. Hur någon kan bli upprörd över den är det enda intressanta med den.