måndag 30 juli 2007

if everything's the same when I wake up tomorrow I'm giving up





Bäst just nu:

- Ben&Jerry-glassen Phish Food i frysen. Egentligen tycker jag att B&J-glass är en smula överskattad men god är den ju.
- mitt nya flamingolinne jag köpte idag i fjortisaffären B'Young.
- att Åzen Gåzen följer med till London. Hon kommer fett lätta uppskatta att springa runt och shoppa med mig. He.
- att jag är ledig imorgon och ska fika med Rickard på hippa Yerba. Yi-ha!

Sämst:

- Amazon Forest Café (namnet! Så lamt!) i Uddevalla. 79 kr kostade deras "åtta"-rätters libanesiska meze. Det var de ynkligaste fjuttigaste rätterna jag någonsin sett. Och hur kan man mena att en röra, typ hommous, är en rätt?
- att jag har ont i ben axlar rygg och fötter efter att ha jobbat. Hur klarar folk av att jobba inom vården på rille och inte bara som sommarjobbare? Jag har jobbat fem veckor och min kropp är paj.
- Englas showroom.

9 kommentarer:

kaffechoklad sa...

Jomen ben&jerry är ju så gottig glass! tycker jag som inte är någon glasslover och bara gillar lyxigt krämiga sorter..Men vad är det för café? Inte nåt bra alls elle? Vårdmänniskor orkar inte. Det är svaret. Utslitna i förtid och extremt många sjukskrivningar. Min kropp är osså out of work efter varje pass.Käckt.

Anna sa...

fast många orkar ju, de jobbar ju heltid i herrans massa år tills pensionen.

asså b&j-glass är god men inte extraordinär...det är bara fär att det är bitar av choklad o sånt som den är så poppis tror jag.

kaffechoklad sa...

nä, den är allt extraordinär, iaf strawberry cheescake. jo men de är säkerligen sjukskrivna i perioder o deras kroppar är sönder, så de biter ihop o kör på...

Anna sa...

fast vissa är aldrig sjukskrivna, de kanske har starka kroppar o är inte veka som jag.

har nog aldrig testat strawberry cheesecake...men är inte det är hägendasz-glass?

kaffechoklad sa...

nä hägendaszen är inte alls lika god, nono. de har den sorten men nä.

nag kropparna- hm, kanske men jag tror de är få, iaf inom hemtjänsten o iaf där jag är, de har ca två städ om dan. det sliter fett hårt.

Anna sa...

men bj-varianten heter inte så, de har ju roliga namn. är det cookie dough du tänker på?

kaffechoklad sa...

nä, tror inte det, den är väl med chokladbitar? eller kanske det var den... hm... aja innehållet var iaf jorgubbsböset.

Anonym sa...

hehe, uppskattar att du äntligen börjat tillämpa ordet rille:)

och att du träffade din främsta (och enda?) wannabevän idag borde sååå varit med på bäst just nu listan. humfpt, är sårad. mkt sårad.

Anna sa...

sorry karin! ente meningen.

tror jag ska ha ett inlägg om såna där fulord typ rille, frulle, ferre.