fredag 10 augusti 2007

kastar sten i mitt eget glashus





Jag stör mig enormt mycket på musiknördar, modevetare, filmexperter och annat folk som anser att det finns vissa artister, filmer eller trender som är rätt och fel. Som anser sig ha rätten att sätta sig över andras stil och smak, som anser att vissa saker är så fett ute och folk som gillar detta är fett ute och helt bakom flötet. Får spatt på alla subkulturgrupper med sina strikta koder för vad som är rätt och fel (därför har jag mycket medvetet placerat mig själv i facket "vi som inte vill vara med i ett fack" där det också finns massa koder, om än inte lika uttalade). Kan man inte bara låta folk gilla vad de vill och sluta vara så förbaskat fördömande?

Sen inser jag att jag är precis lika överlägsen, snobbig och elitistisk själv när det kommer till litteratur. Åh, när modet har slutat vara den nya musiken och litteraturen istället tagit över så kommer jag vara fullkomligt odräglig.

Inga kommentarer: