måndag 31 december 2007

gott nytt år





...osså dags för the list of 2007:

Årets...

låt: Gimme more med Brittan kanske. Eller Sahara Hotnights Visit to Vienna. Jens Lekmans It's the opposite of hallelujah var också bra.

bok: eh. Har typ inte läst några böcker i år så jag måste nog säga pass här. Pinigt.

film: den roligaste komedin var utan tvekan Knocked up, läskigaste skräckisen 1408 och det bästa dramat Darling.

tv-serie: Ugly Betty och Californication.

kändisbarnnamn: Princess Tiaamii. Jordans dotter har det inte lätt.

blogg: Alex Schulman.

sorgligaste: att Alex Schulman slutade blogga.

roligaste: eh... har typ inte gjort något speciellt i år. Oh, so tragic! Eller Justin Timberlakekonserten kanske.

pinsammaste: folk som frivilligt bär Crocs. Och att jag knappt läst någonting under hela året förutom juridiskt blafs.

ord: whatevs.

mest överskattade: Last king of Scotland, Englas showroom, Facebook, rosévin, lackleggings, Minimarket, Hanna Fridéns blogg och Stig Larssons Millennium-trilogi.

mest underskattade: Ugly Betty och magkorta tröjor.

nyårslöften: shoppa mindre (satsa mer på kvalitet och mindre på kvantitet), börja prenumerera på DN, träna regelbundet (dvs tre gånger i veckan), resa mer, plugga mindre, komma på vad jag vill göra med mitt liv, städa oftare, lära mig krama folk.

4 kommentarer:

kaffechoklad sa...

gott nytt år sis!
kram till dej and the man

Rickard sa...

Varför DN???

Rickard sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Majsan: detsamma

Rickard: det är den bästa dagstidningen