måndag 11 februari 2008

eveything I seek is you





Hade visst fel i lördags - det var Christer Sjögren och Amy Diamond som gick direkt till finalen, medan E-Type & co och sömnpillret Suzzie Tapper kom till andra chansen. Jag röstade faktiskt på Christer, han var så oerhört dålig att det blev roligt. Tror dock att han är rätt chanslös i finalen.

I övrigt har jag inte mycket att säga. Har haft min sista föreläsning på första delkursen, så nu är det bara ett seminarium kvar innan tentan nästa fredag. Lite nervöst men det ska väl går bra - en fempoängstenta känns rätt soft efter mastodonttentorna på juristprogrammet.

Trodde aldrig jag skulle säga det här, men jag saknar faktiskt juridiken. Jag vill läsa något som innebär att man kan påverka samhället, något som ständigt förändras, något som är en utmaning och inte bara upprapningar av kurslitteraturen.


Omg! Vad har hänt?

2 kommentarer:

Rickard sa...

Men va fan, du skulle ju bli en kulturell flummare. Nu får du inte ändra dig! En gång flummare alltid flummare.

Skämt åsido, det är väl så i början när man studerar ett ämne att det är mycket utantillinlärning. Men ju längre man studerar desto mer analys och eget tänk blir det.

Anna sa...

men jag kanske kan vara jurist och flummig på samma gång? jurist på jobbet och flummig hemma.