fredag 15 februari 2008

musik nonstop till slut





Igår var jag på Kent-konsert i Trollhättan. Den var helt okej, de spelade många gamla låtar vilket jag tycker är bra, gillar dem än de nyare. Jocke Berg var faktiskt glad och pratade med publiken för en gångs skull, vad har hänt? Han som alltid är så butter och introvert.

Dock hoppas jag att det här var min sista konsert med Kent (för övrigt ett ohyggligt fult namn på ett band), jag orkar inte med alla hysteriska indiefjortisar som trängs och skriker och är allmänt jobbiga. De får mig att känna mig gammal, särskilt när jag indignerat fnyser åt dagens ohyfsade ungdomar som slänger vatten över publiken. Håjaja.

7 kommentarer:

S. sa...

Hur kan man påstå att dom gamla låtarna är bättre än dom nya? Dom gamla låtarna är ju allmänt jobbiga och ensidiga. 2002 och framåt är the shit.

Anonym sa...

håjaja, se dagens ungdom...;)

Anna sa...

Seb: jag vet, de är jobbiga men tonåringen inom mig gillar dem ändå.

S. sa...

tonåringen inom dig borde lystna på tonåringen Sebastian och börja lystna på riktig tonårsmusik som typ...öhh vad man nu lyssnade på. Typ Blood for Blood.

Anna sa...

blood for blood? nej du. Kent, Marit Bergman, bob hund, Thåström, Alanis Morissette m fl var mina musikaliska snuttefiltar.

S. sa...

Thåström kan jag köpa. Men Bob Hund...näh. Annat jag brukade tycka var gör häftigt i tonåren var förutom kass hiphop typ tidig neometal och hum...öh metal.

Anna sa...

undrar om min musiksmak har gått bakåt i utvecklingen, numera lyssnar jag mest på britney, backstreet boys, dagispop, schlager och annat skoj.

eller så speglar det bara att jag är "ytligare" nu. och gladare.