fredag 29 februari 2008

the way we were





Den här bloggens andra personliga inlägg ska handla om vänskap. Sådan där vänskap som en gång var jättenära och jättefantastisk och jätterolig, men som nu är väldigt lite sådan eller inte alls. Människor jag delat oerhört mycket med som nu bara finns i periferin eller som friends på Facebook.

Det är sorgligt. Varför måste folk försvinna ur mitt liv? Varför låter jag det hända? Kanske känner båda att man inte har så mycket gemensamt längre och geografiskt avstånd gör ju inte saken lättare. Även om det är naturligt att man glider ifrån varandra så hatar jag det. Hatar att inte veta vad som händer i den andres liv vad den andre tänker känner. Ibland skulle jag vilja höra av mig och få kontakt igen men tänk om den andre inte vill? Tänk om hon (för ja, det är mestadels tjejer) inte saknar mig så som jag saknar henne? Tänk om det bara är jag som undrar funderar längtar? Kanske tänker de likadant.

Kanske är det bäst att bara låta vänskaperna vara som ett fint minne.


Inga kommentarer: