lördag 15 mars 2008

I would never kiss anyone who doesn't burn me like the sun

Kära blogg. Det finns en sak jag tänkt på.

Att säga att man gillar böcker, inte litteratur är samma sak som när man säger att man gillar kläder, inte mode. Om jag ska generalisera och hårddra det en aning så tror jag att det är typ så att folk som gillar böcker är såna som läser deckare och chick lit och tycker att Astrid Lindgren ska vinna Nobelpriset och inte vet vilka Lena Andersson, Martina Lowden och Daniel Sjölin är, och folk som gillar kläder köper från de stora kedjorna och klär sig utan någon större tanke bakom och känner inte till Christopher Kane, Helena Hörstedt och Bea Szenfeld (kanske inte så "smala" designers men jag kommer inte på några andra at the moment). Eller nåt. Ungefär som att jag visserligen gillar musik men jag är inte intresserad av det, jag lyssnar på ganska kass musik och har noll intresse av att känna till obskyra små indieband.

Jag tror att är man intresserad av mode/litteratur är man intresserad på djupet, av historien bakom, av det smala och "svåra" istället för det breda lättillgängliga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Yo! Visste du att viskos är gjort utav träfibermaterial(regrenerade fiber)från tall och gran? Dessutom skrynklar det lätt. /Sara

Anonym sa...

Bara för att DU inte gillar det du räknade upp gör det inte mindre betydelsfullt för någon annan.

Anna sa...

det har jag inte sagt heller.

Anonym sa...

Tydligen är det så du ser det, eftersom du är väldigt snabb på att kritisera människor som t.e.x läser Läckberg. Ditt förakt mot dem har visat sig i flera inlägg. Okej, avsky Läckberg..men sluta döm ut människorna som läser henne. Dem behöver inte vara korkade, dåliga, eller dumma.