tisdag 20 maj 2008

a trip down memory lane





Oh well, jag fyller väl i samma lista som alla andra bloggare då:

För fem år sedan... gick jag sista terminen på gymnasiet, levde livet och såg fram emot studenten.

För tre år sedan... bodde jag i Göteborg, läste internationella relationer och jobbade på McDonald's. Hade varit tillsammans med Anders i ett år och vi bodde tillsammans i en sunkig lägenhet i ett sunkigt område.
För ett år sedan... hade jag flyttat till Lund, läste andra terminen på juristprogrammet och funderade på om juridik verkligen var rätt för mig.
Igår... åkte jag från Göteborg till Lund, pluggade lite och kollade på Gilmore Girls.
Imorgon... ska jag plugga hela dagen. Måste skriva på ett paper som ska vara inne på måndag.
Om ett år... läser jag femte terminen på juristprogrammet, bor ihop med Anders i Lund och planerar förhoppningsvis bröllop.
Om tre år... är jag gift, läser sista terminen på juristprogrammet och håller som bäst på att söka jobb, kanske i London om jag har tur.


Inga kommentarer: