onsdag 18 juni 2008

Ghdwyet2i73e239821392378!½!!""##¤#%%¤%&%&%&/??=?`

Jag har fått medicindelegaton idag så nu får jag dela ut medicin till vårdtagarna när jag jobbar. Gött, jag kommer få ännu mer jobbångest än vad jag redan har, but but, det gick ju bra förra sommaren så det gör det nog i år också.

För övrigt är jag trött på vissa människor. De snackar skit allt och alla, de pratar riktigt ful uddevallabonnedialekt, de är bittra och stressde utan anledning och blir irriterade när man inte kan lika mycket som de. Ghdwyet2i73e239821392378!½!!""##¤#%%¤%&%&%&/??=?` typ.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, tyckte inte heller om att jobba inom äldrevården. provjobbade på skogslyckehemmet för tre år sen. De snackar faktiskt bara skit om varandra och även de gamla :S Men mest om annan personal..väldigt tröttsamt i längden. haha, uddevallabonnedialekt lr va skrev du? hur låter sån :P

Anonym sa...

Eller hur Anna! Det är exakt så, det är precis detta jag gått och fasat för i flera veckor, på måndag ska jag börja jobba... Har inte ens vågat blogga om det för då surfar väl nån av tanterna in på min blogg och DÅ lär det ju bli skitsnack. :) Det tror jag iof inte att de gör.

Anna sa...

Leonor: Ahhhh, nu blev jag asnojig att någon på mitt jobb ska läsa det här inlägget! Shit pommes frites, kanske borde ta bort det.

Var ska du jobba någonstans?

Annika: uddevallabonnedialekt är man pratar grovt uddevallamål med långa vokaler och sch-ljud.

Anonym sa...

Jag jobbar på ett sk. LSS-boende på Skogslyckan, där jag även jobbat de två senaste somrarna.

Och jag tror nog att du ska våga ha kvar inlägget ;) Du har ju faktiskt inte pekat ut någon särskild person...

Tror du att uddevallabonndialekt är särskilt utbredd inom vården? eller är det bara så att man hör den bättre nu när man är van att höra folk från olika delar av landet?