onsdag 20 augusti 2008

The hottie & the nottie och Saw IV

Igår såg jag två fantastiskt bra kvalitetsfilmer, The hottie & the nottie och Saw 4. Den första filmen är typ en romantisk komedi med Paris Hilton som spelar en perfekt brud som har en inte lika perfekt kompis och så är det en kille med som är kär i Paris Hilton yada yada yada, och den andra är en skräckfilm med väldigt blodigt och äckligt innehåll. Båda filmernas manus har rätt många logiska luckor och skådespeleriet är kanske inte direkt oscarsnivå men om man bortser från sådant så är filmerna rätt trevliga att titta på.

Favoritcitat från Hottie & nottie: - Var din pappa bagare? - För du har så snygga brön!

4 kommentarer:

S. sa...

Frågan som borde ställas vad är kvalitetsfilmer?

Anna sa...

ja du, inte dessa två i alla fall. kvalitetsfilmer, som jag tänker mig, är typ filmer med välskrivet manus, snyggt foto, skickliga skådespelare etc. eller ngt. men alla har ju olika tycke och smak, jag tycker t ex att titanic är en kvalitetsfilm men det är nog många som inte håller med mig om det.

btw, när åker du till holland?

S. sa...

Titanic är helt klart en kvalitetsfilm (dessutom näckar Kate Winslet i den). Dock inte så bra ändå. Jag drar på måndag

Anna sa...

varför kvalitetsfilm men ändå inte bra?