tisdag 26 augusti 2008

sommarlista





Sommaren är nästan slut så en liten sammanfattning vore kanske på sin plats. Jag kopierar en liten sommarlista härifrån.

Sommarens...

...sommarpratare: jag har inte hört en enda sommarpratare i år men jag hade gärna lyssnat på Martina Lowden och Leif Silbersky.

...resa: jag har ju inte rest någonstans alls i sommar. Kanske kollot i Lysekil var den bästa resan, om man kan räkna det som en resa.

...köp: min fransklänning!!! Och mina randiga sneakers från Sneaky Steve.

...godaste matupptäckt: hmm. Ingen aning.

...utgång/fest: har festat alldeles för lite i sommar men de fester jag var på har varit jättejätteroliga.

...soundtrack: Shake your pom pom med Missy Elliott (mest för att låten är med i Step up 2, haha), Alphabeats Fascination, The Ting Tings That's not my name och Kelis Bossy har jag lyssnat på en del i sommar. Sen så är ju Forever young och Living on the edge ständiga soundtrack det här året.

...klädesplagg: har haft min vita jenasjacka och mina vita tygskor i princip varje dag hela sommaren, känns det som.

...frisyr: kort och platt, as always. Jag vill att mitt hår ska växa skitsnabbt för jag är så förbaskat trött på den här mesfrissan. Jag vill ha långt hår så man kan göra olika frisyrer, det enda som funkar nu är den där Underbaraclara-frissen vilket blir lite tröttsamt i längden.

...läslektyr: har läst rätt mycket i sommar, bland annat Spelet, Jenna Jamesons självbiografi, Chuck Klostermans Sex, droger och kalaspuffar, lite Jane Austen, Jonas Hassen Khemiris båda romaner, New york-trilogin av Paul Auster, Allt av Martina Lowden, Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer med mera.

...konsert: typ alla jag var på på Way out west.

...alkohol/dryck: bira bira bira! Bärs bärs bärs!

...glass: 88:an är ju en klassiker som alltid är lika god.

Inga kommentarer: