torsdag 4 september 2008

semi-diet

Jag försöker följa någon slags semi-diet, det vill säga jag bantar absolut inte (att banta är något av det töntigaste som finns) men jag vill äta nyttigare än vad jag gör nu och röra mer på mig. Mitt mål är att kläder jag köpte för ett år sen ska sitta bekvämt och att mina nya jeans ska sluta skära in i midjan. Ganska realistiska mål tycker jag. För att uppnå detta ska jag undvika chips, öl, skräpmat, ost, regular läsk (okej att en gång i veckan dricka Cola zero) och sötsaker (dock får jag äta godis en gång i veckan och mörk choklad får jag äta varje dag). Jag ska träna tre gånger i veckan och de dagar jag inte tränar ska jag promenera. För att verkligen se till att jag följer detta tänker jag skriva mat- och träningsdagbok här i bloggen varje dag.

Herregud, jag har verkligen sjunkit lågt. Men whatevs, jag har ju en semi-diet att följa.

Frulle: branflakes med mjölk, grovt bröd med smör och keso, äppeljuice och kaffe.

Lunch: nudlar med paprika, majs, ärter, champinjoner och bönor.

Middag: pyttipanna med två stekta ägg. Kaffe och lite mörk choklad.

Kvällsmat: havregrynsgröt, sylt, mjölk.

Träning: 2 x 3o minuters promenad.

Tankar: borde ätit mer frukt och grönsaker men orka gå till Willys och handla liksom.

Inga kommentarer: