söndag 16 november 2008

mysbyxhelg

Har gått omkring i mysbyxor hela helgen och ganska mycket njutit av livet i allmänhet (hrm, lite Engla-varning på den meningen förutom att hon aldrig skulle ha på sig mysbyxor en hel helg). Har i princip inte gjort någonting förutom ätit, druckit julmust och kollat på film & tvserier.

I övrigt har jag fått i uppdrag att vara spontan vilket känns en aning motsägelsefullt - vara spontan på beställning känns inte så himla impulsivt direkt. Jag vet inte riktigt hur jag ska vara spontan, någon som har något bra förslag? Vad brukar spontana människor göra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hallå? jag frågade om risotton...come on..bjussa på receptet nu :P

Anna sa...

har faktiskt redan svarat en gång i en kommentar till det ursprungliga inlägget, men jag skriver en gång till. alltså jag gör inte riktig risotto utan en variant som min au pairfamilj lärde mig. Jag har i bacon, svamp, vitlök, kokta grönsaker och ris förstås. kryddat med salt, peppar o soja. i den riktiga varianten tror jag man ska ha ost och kanske vin? jag kokar riset o grönsakerna, och blandar det med den övriga maten som jag stekt o kryddar. jätteenkelt!

Anonym sa...

aha, tack så mkt! ;)