tisdag 2 december 2008

min BFF lagboken

Jag ska vara nördig och önska mig en lagbok i julklapp, eller rättare sagt pengar till en lagbok eftersom 2009 års varianter kommer i januari. Den stora frågan är huruvida jag ska ha en blå, röd eller grön lagbok. Den blå är helt klart den snyggaste, bästa och den med högst status (enligt mig i alla fall) men den kostar typ dubbelt så mycket som de andra. 2009 års blåa lagbok kostar cirka 1700:-, rätt mycket cash för en fattig student. Så jag vet inte hur jag ska göra. Innehållet är ju detsamma i alla tre, men det kommer vara så fett störigt att ha en röd eller grön lagbok i hyllan när alla andra är blå. Jag hatar när saker och ting inte är symmetriska, kan inte ha vanliga inbundna böcker bland pockets för att det ser konstigt ut. Hur kommer det så se ut i min framtida lagbokssamling om inte alla böckerna är blå?


Svensk lag,


Svenska lagar


eller Sveriges rikes lag?

Inga kommentarer: