söndag 12 april 2009

uttrååååååååkad



Jag är hemma hos mina föräldrar och jag är uttråkad. Har läst ut boken jag hade med mig (Fred Vargas, Mannen som vände insidan ut, bra! läs!), kollat alla bloggar typ fyra gånger, spelat spel, läst Expressen, ätit massa påskgodis och nu har jag fett tråkigt och det är för tidigt för att gå och lägga sig. alltså bloggar jag för att ha något att göra. vad brukar egentligen folk göra när de är hemma och hälsar på sina päron? förutom att äta massa & dricka kaffe hela tiden (för det antar jag är någit ganska universellt och inte bara sånt som jag gör när jag är hemhemma). tiden går så himla mycket långsammare när jag inte är hemma i Lund. där finns det ju alltid ngt att göra, om inte annat så kolla på en tv som inte bara visar typ sport hela tiden. det är mamma & pappa som rular över tv:n här och vi har inte riktigt samma favvoprogram om man säger så. lite jobbigt med tanke på att de har hur många kanaler som helst så det finns alltid bra filmer & så att kolla på. men det går alltså icke! buhu. btw så avundas jag alla som kan dricka alkohol tillsammans med sina päron, deras familjesammankomster måste ju bli så himla mkt roligare.

just det! kan ju passa på att tipsa om den här sidan, karaokeparty. det är som singstar fast gratis och på internetet och det är görskoj! man måste ha en mikrofon och sen är det bara att sätta igång. finns jättemånga låtar att välja mellan också. höll på med det i fredags och det är jättekul och helt beroendeframkallande.

min syrra "bojkottar" mig så jag måste gå och bråka lite med henne. peace & love!!!

24 kommentarer:

Anonym sa...

Anna vill ta en pillerknapprare! Men det är inget som man tar...

Anna sa...

"Anonym": är så trött på dina "anonyma" kommentarer & trakasserier. ska se till så att du blir blockad från min blogg och inte kan lämna några fler kommentarer. hahahahahahahahahaha!

Anonym sa...

Lycka till din jöns. Jag har tillgång till flera olika ip-nummer/dator och en datateknisk svåger så det så, moahaha.

Anna sa...

jöns kan du vara själv. tror inte att din s.k. "svåger" kommer hjälpa dig med tanke på att han är rätt partisk vad gäller det här. you're on your own!!! tönt.

Anonym sa...

Vi får väl se, vi får väl se... jag har fullt med godis att muta med. DESSUTOM ÄR ensam stark. Mkt starkare än en jöns+"svågern". Jag är så upprörd att fingrarna darrar och stora och små bokstäver blandas.

Anna sa...

FYI: det heter inte "pillerknapprare" utan pilleknaprare. Ha! men det är ju inte lätt för en sån analfabet som du att veta.

och - jag önskar dig INTE peace & love. så det så!!!

Anonym sa...

BTW, ingen love and peace för dig heller. Fegt att ta bort kommentaren jag skrev tidigare förresten! Skrämde jag dig? FYI, Felstavningen beror på att jag inte är lika hemma i alkovärden som du ...sorry.

Anna sa...

skulle jag ha blivit skrämd av dig?! tror icke det, möjligtvis kan det varit din okunnighet om svenska språket som fick mig att med avsmak radera en av dina hafsigt ihopskrivna kommentarer.

jag är för övrigt stolt över att vara mer hemma i "alkovärlden" som du så fint kallar den. önskar att jag satt med en sup i handen just nu. hellre det än att vara en torris som "vissa andra"...

Ung och stolt sa...

Jönsa mig hit och jönsa mig dit.. Ni pillerknaprare har alltid en ursäkt för den där drinken. Själv njuter jag av ett glas iskall mjölk direkt från kylen. Jag behöver minsann ingen alkohol, jag blir hög av livet...det är inte alla förunnat.

Anna sa...

det enda du blir hög av är din egen högfärdighet. jönsare!!!

och sen handlar det inte om att "behöva" alkohol utan att njuta av livets goda. vilket du skulle veta, jönsare, om du inte var så upptagen av att gå med näsan i vädret dagen lång.

Säg nej till alkohol! sa...

Jag är mållös...orden tryter och inget får jag sagt/skrivet. Det finns mycket annat att njuta av som är heeeelt ofarligt för kroppen(det här säger jag med näsan i vädret), minsann. Ah, andas frisk och klar luft...vilket också gör mig livshög precis som mjölken.

Anna sa...

alla vet att folk som inte dricker är töntar, vilket du ju är ett ypperligt exempel på. dock är du antagligen den skenheligaste av de skenheliga och dricker i smyg. sitter du just nu med en flaska hb i handen? jaså minsann, där kom jag allt på dig. mjölk & frisk luft my ass!

Anonym sa...

Till och med katten skyr dig... Hb skulle JAG aldrig får för mig att immundiga! Förstår inte alls vart detta påhopp kom ifrån?! Jag känner mig kränkt, djupt kränkt. Socker är den starkaste drogen jag någonsin har nyttjat och det är jag,med all rätt, väldigt stolt över. SDet ska du inte lyckats ta ifrån mig. Min styrka finns inom mig, nu och för alltid. Amen.

Anna sa...

men herregud din jöns! full av stavfel, dravel och diverse andra substanser - jag orkar inte mer. gå med i ett kloster där bara gud behöver stå ut med ditt trams så slipper vi andra. amen.

Anonym sa...

Gud har redan förskjutit mig...så känns det iallafall. Livet är hårt, även för de mest trogna tjänarna. Nu ska jag ta på mig mitt nya berlockarmband och njuta av ett glas med iskallt friskt kranvatten.Gå i frid! Peace out.

Anna sa...

dra åt skogen! och stanna där.

Anonym sa...

men din lilla skit56sdf51111111111111111!!!! Jag får SPEL 78055521555555%%%%%%%%%%%%%%%%%% argggggggggggggg. NU GÅR JAG TILL SKOGEN OCH STANNAR DÄR.

Anna sa...

BRA DIN LILLA TÖNT!!!!!!!!!!!! HOPPAS DU OCH DIN J-VLA MJÖLK LEVER LYCKLIGA TILLSAMMANS. #¤%WEGFVUYSWTE¤#¤&%¤ft%¤hgbjgy5675UYXGY7W6E7

172I32740ROTG56U UJ sa...

DET ÄR FAKTISKT EKOLOGISK MJÖLK! DET FINA SORTEN.OMG. 4¤¤¤¤¤4%&46?P9EWQUOÖRGVBNBV-- NU TACKAR JAG FÖR MIG. DEN HÄR GÅNGEN MENAR JAG VERKLIGEN DET. PÅ ALLVAR.##21.

Anna sa...

HM, TRODDE DET HETTE "DEN" FINA SORTEN???????? MEN VAD VET JAG, JAG ÄR JU INGEN JÖNSARE-GUD-WANNABE SOM DRICKER MÖJLK UTE I SKOGEN!!!!!!!!

jag orkar inte mer, nu går jag och lägger mig. good night, and good luck.

Stoppa knarket på våra gator sa...

Du får ursäkta, mjölken måste ha stigit mig åt huvudet. Den är ju trots allt 1,5%. Tack och hej.

Anna sa...

easy pucks.

Annika sa...

Eh...är den här..eh..diskussionen mellan dig och "Anonym" på allvar Anna? konstig person i såfall....

S. sa...

tänkte först att 23 kommentarer handlade om Vargas och blev glad innombords. Sedan gick det som det gick.