lördag 24 oktober 2009

fi fäen alltså



i natt, eller egentligen imorse, somnade jag cirka kl 07. har inte haft så svårt att somna sen -04 tror jag, när jag precis flyttat till gbg och var så extremt nervös för att ha flyttat hemifrån & börjat plugga på universitetet att jag inte kunde sova. borde inte ha såna sömnproblem nu men det har jag tydligen. tröttsamt! men hur som helst så är jag lite gnällig idag pga sömnbristen så jag tänkte passa på att spy lite galla.

sånt som stör mig enormt mycket just nu är:
1) människor som är apstressade för skolan och typ panikslagna för att vi har tenta om drygt en och en halv vecka. take a chill pill! det löser sig, man behöver inte ha flera veskor på sig att plugga inför en 15-poängstenta. (hehe, lite kul att jag för en gångs skull är helt lugn inför en tenta...)

2) äckliga fula snuskiga vidriga gubbar som tror att de har rätt att kolla in en tjej som är mycket yngre & snyggare än vad de är. kräk! DÖ!!!

3) människor som kommer med dolda taskiga kommentarer, alltså säger något som inte är uppenbart elakt men som ändå är sårande. typiskt folk med dålig självkänsla att försöka trycka ner andra för att må bättre själva. fi fäen.

4)vissa bloggare som drar paralleller mellan "osminkad" och "ful" och vägrar visa sk "fulbilder" på sig själva, alltså bilder där de inte är sminkade och uppfixade. gud, vad jag stör mig på det! jag fattar inte öht kopplingen mellan att vara ful och utan smink, klart man är snyggare med smink annars skulle man inte använda det men det betyder inte att man är ful utan det. det är ju inte så att sminket ger en ett helt nytt utseende, man förbättrar ju bara sig själv lite. jävla töntar som dessutom har mage att tycka att de är bra förebilder för unga tjejer. på vilket sätt är man en bra förebild om man menar att man måste vara sminkad o fixad varje dag för att se bra ut?

jahapp, det var la det. nu har jag avreagerat mig så det räcker för ett tag framöver.



peace & love!

4 kommentarer:

Lina sa...

Tänk att jag håller med om alla punkter. Tänkte oxå lägga till nåt som jag tänkte att du säkert har en kommentar om: Katrin Zytomierska är med barn med bingo (hur sjukt ironiskt är inte det? snacka om en fet bitchslap från ödet)....men sjukt irriterande är ju att hon fortfarande går och säger att hon inte gillar barn OCH att hon kommer slå sin unge!!! Stackars barn!!

Lina sa...

Tänk att jag håller med om alla punkter. Tänkte oxå lägga till nåt som jag tänkte att du säkert har en kommentar om: Katrin Zytomierska är med barn med bingo (hur sjukt ironiskt är inte det? snacka om en fet bitchslap från ödet)....men sjukt irriterande är ju att hon fortfarande går och säger att hon inte gillar barn OCH att hon kommer slå sin unge!!! Stackars barn!!

Anna sa...

förstår iofs att hon inte gillar barn, men det spelar ingen roll så länge hon tycker om sitt eget barn och det kommer hon ju göra. när hon säger att hon kommer slå sitt barn så är det bara för att provocera.

Lina sa...

Töntigt! man skojar inte om att slå små barn....det är barnsligt!