onsdag 16 december 2009

häpp



i den dära veckorevyn jag köpte fanns det ett reportage med några par om deras sexliv. paren får bland annat svara på frågan "vad innebär sex för er relation?" varpå en av killarna säger "jag skulle vilja säga att det är ungefär 80 procent av förhållandet". wtf??? tänker jag. hur i helskotta kan sex utgöra 80 procent av ett förhållande??? så allt det andra - att man umgås, har roligt, gör saker tillsammans, pratar, ställer upp för varandra, delar ett liv tillsammans etc etc - det är alltså 20 procent? det känns som att han menar då att om sexlivet inte fungerar, så fungerar inte förhållandet alls eftersom det utgör en så väldigt stor del.

jag fattar verkligen inte överhuvudtaget hur den här killen tänker. eller rättare sagt, jag fattar inte hur man kan tycka att sex är så otroligt viktigt.

4 kommentarer:

Lina sa...

Å andra sidan, är man "vuxen" och deltar i en artikel i Veckorevyn om sitt sexliv med sin flickvän kanske man inte har någon vidare intelligens och djup och då kanske man inte får ut så mycket annat av en relation än sex.

Leonor sa...

Har ju inte läst artikeln, men jag kan tänka mig att om relationen är ganska ny så känns nog sexet mycket viktigare. När man varit ihop i flera år så är ju allt det som du räknade upp mycket mycket större del av förhållandet än sex.

Anna sa...

fast han och hans flickvän/sambo har varit tillsammans i flera år och har ett barn tillsammans... det gör hans tankesätt ännu svårare att förstå tycker jag.

Xiao sa...

fast jag kan ändå förstå hur han tänker, för ponera att sexlivet INTE ALLS fungerar. Skulle det funka då? det största skillnaden mellan en riktigt bra vän och en pojk-/flickvän är väl sexet... eller?

(sen är det klart, om ens övriga liv förutom sexlivet inte funderar så funkar det iof inte heller, dock kan jag tänka mig att det är fler som lever i ett sådant förhållande än tvärtom)