söndag 13 december 2009

random...



glad lucia! eller ngt. säger man ens så, glad lucia? det gör nog inte nej, det lät konstigt. hur som haver, jag har varit nördig idag och köpt veckorevyn för att min stora förebild i livet, kenza, är med (obs! är ej ironisk när jag säger att hon är min förebild, jag gillar hennes relaxade inställning till livet, att hon inte har duktighetskomplex och att hon alltid verkar så glad & självsäker trots att hon haft en jobbig uppväxt). med tidningen fick man en samling erotiska noveller som jag tänkte ge till den som kommer tvåa i julkalendertävlingen. woho, vilket pris!!! nu blir ni väl ännu mer sugna på att vara med och tävla?

för övrigt har jag varit asocial hela helgen och tackat nej till diverse roligheter för att jag skulle plugga till min tenta i spanska som jag har på onsdag. tror ni att jag har pluggat? ähum. jag har haft en boring helg helt i onödan! så f-ing ovärt. ska göra ett sista ryck nu ikväll och i alla fall söka lite jobb så jag inte har wastat hela helgen.

istället för att plugga har jag ägnat åtskilliga timmar åt den här fantastiska dramakomediserien, united states of tara. den handlar om tara som har multipla personligheter; förutom sig själv är hon en 16-årig fjortis, en perfekt hemmafru (typ bree i desperate housewife) och en machoman. det blir såklart massa problem & roligheter när de här personligheterna dyker upp i tid och otid och orsakar trubbel för tara och hennes familj. görkul är den och toni collette som spelar tara är verkligen en extremt duktig skådespelerska. se se se! sista avsnittet hittills har redan vistats i svensk tv men det går säkert att streama den nånstans.



bild från kanal 9:s hemsida.

Inga kommentarer: