onsdag 10 februari 2010

hoping for the best but expecting the worst

jag har länge varit övertygad om att jag kommer dö i förtid, dels för att jag sover för lite och oroar mig alldeles för mycket och dels för att jag säkert kommer få nån livsfarlig dödlig sjukdom (t ex ALS som martin i himlen kan vänta)(borde för övrigt inte kolla på program som himlen kan vänta eftersom jag blir helt övertygad om att jag också kommer få alla hemska sjukdomar som finns) och tyna bort alltför ung. dock har jag faktiskt blivit bättre på att sova på äldre dar men det verkar inte som att jag kommer oroa mig mindre inom den närmsta framtiden, så för att öka chanserna att i alla fall leva hyfsat länge så ska jag se till att röra på mig varje dag och äta fisk några gånger varje vecka (för det är tydligen bra att äta fisk om man vill ha ett långt liv). stekte lax ikväll (och åt tillsammans med klyftpotatis, tomat, gurka och crème fraîche) och OMG vad gott det var!!! snabbt gick det också, tog ju bara cirka tio minuter att steka fisken. varför har jag inte gjort det tidigare? det här var första gången ever (tror jag iaf) som jag tillagade firre (fiskpinnar räknas inte). undrar hur många år jag waste:at på grund av att jag ätit för lite fisk? visserligen åt jag mycket fisk när jag bodde hemma, men det var ändå sex år sedan jag flyttade hemifrån och under den tiden har mitt fiskätande varit näst intill obefintligt. fy på mig! men det är förhoppningsvis inte för sent än att få ett långt liv.

5 kommentarer:

Lina sa...

Shit vilken bitchslap!! Tänk på mig då....jag har ju typ aaaaaldrig ätit fisk....jag kommer dö när som helst.

Anna sa...

å andra sidan sover du mycket osh du oroar dig inte så mkt heller.

Nina sa...

haha, ännu en bitchslap; "å andra sidan sover du mycket"


hehehehehe

Anna sa...

vadå, det var ju inte menat som en bitchslap!

Nina sa...

hehe, nä jag vet, var ju snällt och tröstande egentligen, men blev roligt iaf för att jag brukar mobba Lina för att hon aldrig masar sig upp ur sängen i anständig tid :D ;)

puss på er!