lördag 20 februari 2010

obsessed - del två



jag är ju som bekant besatt av hår, hår, hår. allra mest av mitt eget så därför tänkte jag gå igenom bilder på hur min frilla har sett ut genom åren (ja, det här är ett riktigt ego-inlägg):



2005, bryssel, oerhört naturligt och inte alls stelt kort (i mitt älskade kookaï-linne som jag förstörde med rödvinsfläckar) där jag har en klassisk toni&guy-frisyr som jag jämt hade back then (dvs 2004-05). typ en uppklippt, "busig" pagefrisyr med sned lugg. en av de frisyrer jag själv tycker att jag passar bäst i.



sommaren 2006, ett till exempel på toni&guy-frissan med sned lugg (här har jag dock gjort nåt slags försök till att locka håret). notera gärna hur solbränd & ljushårig jag var, efter en halv sommar i varma soliga london. tror aldrig mitt hår har varit så ljust som det var då.



ett år senare klippte jag håret superduperkort. jag är väldigt nöjd med att jag vågade ha en sån frisyr, men jag vet inte om jag passade så jättebra i den. dessutom är det verkligen inte kul att vänta på att håret ska växa ut igen och behöva ha massa fula frisyrer under tiden:




fina exempel på den sk "hjälmfrisyren" som mitt hår väldigt gärna vill forma sig till om jag inte hindrar det.

det enda roliga var att jag kunde ha underbaraclara-frisyren, som jag satte upp håret i till ungefär varenda fest hösten -08:



i slutet av förra året blev mitt hår ÄNTLIGEN så långt att jag kunde locka det med locktång, vilket numera är min standardfestfrissa:



nu väntar jag bara på att håret ska bli sisådär 5-10 centimeter längre så jag kan få ett riktigt fint, långt, lockigt svall. för när det gäller mitt hår så finns det definitivt inget som heter less is more - the bigger the better är mitt motto.

3 kommentarer:

Lina sa...

Oh yeah! Det är mitt motto med! Kul följetong! Du har verkligen haft lite roliga frisyrer...skulle jag försöka mig på nåt liknande skulle jag få behöva gå tillbaka til 8:an, sen dess har det bara varit samma tråkiga långa hår.

Lina sa...

Angående din twitter; nu har jag inte hört låten visserligen, men den hette ju tydligen You're out of my life!! Tycker det är en ganska grov MJ-referens (jmfr She's out of my life)

Anna sa...

jag menade att jag hade velat ha en mer "svängig" låt, en partylåt! typ som "bad" eller liknande.