fredag 21 maj 2010

hatenkät

lånad från margret atladottirs blogg:

Är du aktivt eller passivt aggressiv?
lite både och, det beror på vad det gäller. är det småsaker jag är hatisk över känns det rätt fånigt att visa det öppet, men är det något större känns det snarare dumt att inte agera.

Hur ofta känner du riktigt starkt hat?
några gånger i veckan.

Hur känns det, rent fysiskt, när du är rejält hatisk?
spänner käken. hjärtat slår snabbare. vill slå på nånting och avreagera mig.

Vad gör dig fullkomligt jävla rosenrasande?
våldtäkter. vuxna som är elaka mot barn. när det går bra för männsikor som inte förtjänar det. eller, om vi ska sammanfatta: orättvisor.

Är du långsint?
ja, tyvärr. är extremt långsint. gör man något elakt mot mig är man i princip körd för resten av livet, ungefär. inte min charmigaste egenskap om man säger så.

Kan man hata någon för resten av sitt liv?
se ovan - svar ja. fast jag vet inte, antar att känslan av hat falnar mer och mer ju tiden går. fråga mig igen om 60 år så får vi se.

Säg tre saker du hatar:
spindlar. när någon rubbar mina rutiner. att känna mig frustrerad, det är den värsta känslan som finns.

Fem saker som gör dig vansinnig som förekommer i din vardag:
1, långsamma människor 2, grannar som spelar hög, dålig musik när jag vill sova 2, folk som inte tycker som jag när det gäller viktiga saker (framförallt feminism/genusfrågor) 3, felstavningar 4, folk som medvetet gör saker enbart för att de vill provocera 5, folk som är överlägsna/nedvärderande.

Kan du ibland njuta av att hata, är du lite sadist?
nej, det är ju bara jobbigt att vara arg.

Hat och ilska är ju väldigt "tabu", man får inte hata, varför tror du det är så? Det är ju en känsla som vilken annan.
antagligen för att de flesta är konflikträdda.

Inga kommentarer: