torsdag 27 maj 2010

svd:s valkompass

Så här blev resultatet när jag gjorde Svd:s politiktest för att se vilket parti man sympatiserar mest med:



Tankar om detta:

-trodde inte att jag skulle bli mest vänsterpartist. Så vänster är jag faktiskt inte.
-annars känns det väl rätt logiskt. Inte förvånande att F! och mp fick så många procent, det lär väl vara något av de partierna som får min röst i september.
-hur blev jag 32% SD??? wtf! Jag som "sympatiserade helt" med att "invandring berikar sverige". Fattar ej.
-väldigt vad jag gått mycket åt vänster sen förra valet (när jag röstade på centern...).
-när man skulle välja de tre viktigaste frågorna klickade jag i föräldraförsäkring, könskvotering och alkoholmonopolets avskaffande. Finns det ens något parti som vill avskaffa alkoholmonopolet? Lär ju knappast vara vänsterpartiet eller mp i så fall.

3 kommentarer:

kakan sa...

Jag blev 18,5% sverigedemokrat (i övrigt var mitt resultat föga förvånande), usch och fy. Skulle vara intressant att veta hur de konstruerat testet.

Den sista frågan tycker jag också vara knäpp, många konstiga alternativ på vad man anser vara de viktigaste valfrågorna.

Sara sa...

Jag fick ungefär samma som du fast Fi på andra plats. Där ser man! Ses nästa vecka!/Sara

Lenor sa...

Det kanske är SD som vill avskaffa alkoholmonopolet! :)