onsdag 9 juni 2010

linser på g

För första gången någonsin sedan jag som åttaåring fick glasögon ska jag testa att ha linser. I förrgår var jag på synundersökning, en mycket obehaglig upplevelse eftersom optikern försökte böja upp ögonlocken med hjälp av en tops. Euwwwwww!!! Fick såklart lätt panik så det gick inte så bra. Får se om det går bättre på tisdag när jag ska dit igen och lära mig sätta in och ta ut linserna. Tills dess ska jag öva på att dra isär ögonlocken (de övre & nedre) så här:



och samtidigt ta med fingrarna på ögonvitorna. Mysigt!

Hoppas verkligen jag kommer över min skräck för att peta mig i ögonen för jag vill ha linser. Har dock bara tänkt ha engångslinser som jag ska använda till exempel när jag festar eller är på stranden eller ska på bröllop och sådär. Börjar bli lite trött på att jämt och ständigt ha glasögon, det skulle vara skönt att kunna variera sig lite ibland. Visserligen trivs jag bra med mina brillor eftersom jag tycker det passar min intellektuella personlighet (höhö) och jag tycker om att se smart ut, men ibland vill man faktiskt bara se snygg ut.

1 kommentar:

Nina sa...

hahaha, sjukt roligt läxa du fått :)

förstår dig dock, fick typ panik första gången jag skulle ta ut linserna hemma; satt säkert en halvtimme typ, hehe... men sen går det lätt som en plätt!