måndag 2 augusti 2010

cravings

Jag är en sån som gillar saker väldigt mycket i korta, intensiva perioder. Jag är en "periodare" alltså. T ex så var det en period i gymnasiet när jag var intresserad av musik och införskaffade massa cd-skivor och till och med köpte musiktidningar (wannabe nerd alert) eller när jag gillade mode för några år sedan och köpte Elle varje månad och shoppade som en galning och i smyg ville ha en modeblogg (det vill jag i och för sig fortfarande... typ). Jag blir jättejätteintresserad av någonting och läser på och kollar upp och håller på och sen efter ett tag svalnar intresset och jag hittar något annat att intressera mig för. De enda intressena som jag alltid haft och aldrig tröttnat på är att läsa och skriva, dock gör jag det i mindre omfattning numera än vad jag gjorde förr (när jag läste typ en bok om dagen), tyvärr.

En annan sak jag gillar i perioder är kakor. För några år sedan hade jag en kladdkakeperiod, i höstas och våras ville jag bara ha morotskaka och just nu är kanelbullar the shit. Har ätit en kanelbulle idag men jag vill ha en till. Helst jurres eller mormors kanelbullar, de är bäst. Eller kanelgifflar! Gud så gott. Mmmmmmmmmmm... det vattnas i munnen. Tror jag måste köpa en påse imöra.



Här är jag för två år sen i Gbg med en jättekanelbulle från Husarens café i Haga. Coolio. (btw, SHIT POMMES FRITES vad skönt det är att mitt hår äntligen växt ut beyond axellångt så jag slipper dessa miffiga tantfrisyrer jag fätt ha i nästan TRE F-ING ÅR efter att jag klippt håret superkort.)

...och bara för det måste jag slänga in ett kort så ni ser hur långt mitt hår har blivit:



Ser fortfarande lite miffig ut dock.

3 kommentarer:

kakan sa...

jag har också cravings efter kanelbullar! och det konstiga är att de ca tre senaste cafeerna jag besökt inte haft det; när händer det på en skala annars?! Skyller för övrigt mina cravings på dig, du började prata om kanelbullar när Sebbe var här och sen har jag inte kunnat släppa det...

Anna sa...

hehe sorry... hatar när caféer inte har kanelbullar, det är ju det mest traditionella fikatillbehöret som finns. åt för övrigt en jättegod kanelbulle på coffee break i lund idag, mmmm.

Lina sa...

I hear ya sister! Jag är fett mkt periodare också! Blir intensivt intresserad av nåt och bestämmer mig för att lära mig allt(ex. MJ, handboll, sagan om ringen). Mina intressen går dock aldrig helt över, utan bara svalnar lite och kan lätt vakna till liv igen. Det är verkligen ett love-hate förhållande!