fredag 24 september 2010

Oj vad bra det gick med min "comeback" förra veckan. Inte. Gör ett nytt försök nu istället (kommer säkert sluta med att jag gör "comebacker" var och varannan vecka för det här med kontinuerligt bloggande verkar inte riktigt vara min grej för tillfället).

Hur som helst. Vi kör en kvick uppdatering om vad som hänt sen sist:

- valet, såklart. Jag röstade på F! och det gick ju sådär. Anledningen till att jag röstade på F! är 1) det fanns inget etablerat riksdagsparti som jag kände att jag ville rösta på och 2) för mig är jämställdhet den absolut viktigaste sakfrågan. Sen är jag precis som alla andra vettiga människor upprörd över att SD kom in i riksdagen. Jävla bajsparti.

- Jag har fått ett tips av SkönaHelena om ett par apsnygga leopardmönstrade skor i skinn, nämligen dessa från Topshop:


Så himla snygga! Precis såna vill jag ha. De kostar 35 pund + frakt vilket är en överkomlig summa men jag borde lägga mina pengar på vinterstövlar, vinterjacka, och löparskor istället. Ahh! Vilket dilemma.

- jag har börjat följa en ny komediserie på svt, I Anneli heter den. Det tog ett tag innan den blev rolig men sen blev den verkligen jättejätterolig. Alla karaktärer är så klockers; knäppa och konstiga Anneli, dryga modebloggstjejen, "snygga" musikerkillen, crazy kattanten och bonniga väktarkillen som är obesvarat kär i Anneli. Skitkul!

- i övrigt har jag mest pluggat lite, tränat lite, läst lite och sånt där som man gör när man traskar runt i vardagsgeggan. Ikväll ska jag på chinese dinner som några kinesiska tjejer i klassen anordnar, trevligt trevligt.


Inga kommentarer: