onsdag 17 november 2010

Dag 1 - Presentera dig själv

(Dags att börja med den där bloggrejen som alla kör; 30 olika ämnen på lika många dagar. Tror inte jag kommer göra alla 30 dagar i rad men de kommer komma allt eftersom. Här finns alla ämnen om man vill haka på.)

Jag gör min presentation som i en Mina vänner-bok:

Namn: Anna.
Adress: bor i Lund.
Födelsedag: 26 april 1984.
Födelseort: Uddevalla.
Hårfärg: brun.
Ögonfärg: blå-grå-grön-bruna. Lite av allt alltså.
Syskon: Maja, 31, Sara, 28, Olof, 23. Jag är nog ett ganska typiskt mellanbarn.
Skolor jag gått i: Norrskolan, Ramnerödsskolan, Agnebergsgymnasiet, Göteborgs universitet, Lunds universitet. Har även läst en distanskurs på Mittuniversitetet.
Roligaste ämnet: förr tiden hade jag svarat svenska, litteraturvetenskap eller litterär gestaltning. Nu är det definitivt den kursen jag läser just nu, Human rights law.
Tråkigaste ämnet: skatterätt. Hu.
Mina intressen: Jag vet inte om jag skulle säga att jag har några regelrätta intressen, som att spela innebandy en gång i veckan eller vara med i en bokcirkel, men jag gillar att läsa och kolla på tv-serier. Jag tränar yoga då och då och springer ibland eller promenerar. Det som upptar mest av min fritid är definitivt bloggar, jag älskar att blogga och att läsa andras bloggar. Det är ju jättefascinerande att få inblick i andra människor liv.
Förening jag är med i: Juridiska föreningen. Fantomenklubben.
Den bästa bok jag läst: Ah, skitsvårt! Blonde av Joyce Carol Oates är definitivt en av de absolut bästa böckerna jag läst. Allt som John Steinbeck skrivit gillar jag.
Den bästa popgrupp jag vet: äsch. Jag är ju väldigt ointresserad av musik och jag har definitivt inte någon favoritartist. Säger väl Darin då. Eller Toto.
Den bästa låt jag vet: atm är det Livin' on a prayer.
Mitt favorit-tv-program: The Wire!!!!!!!!!! VÄRLDENS BÄSTA TV-SERIE EVER!!!!!!!!
Den bästa film jag sett: men jag veeeeet inteeeee. Inte Twilight-skiten i alla fall.
Jag avskyr mest: könsroller, dumhet, trångsynthet och intolerans, ofrivillig ensamhet och utanförskap. Oempatiska människor. När folk inte kan skriva och stavar fel. Sömnproblem. Ångest.
Jag gillar bäst: maaat!!!! Att känna mig omtyckt och uppskattad. Vänskap. Anders.
Min högsta önskan: att få leva med Anders resten av mitt liv (som jag hoppas blir långt och friskt). Att få barn. Att alltid få ha vänner. Att ha ett jobb jag trivs med.
Vad jag helst vill bli: någonting som innebär att jag jobbar med kvinnors rättigheter på något sätt. Planera olika projekt som gör livet bättre för kvinnor i fattiga länder. Just nu är jag inne på att arbeta med - eller mot, snarare - trafficking på något sätt.

3 kommentarer:

Gissa! sa...

Toto!!!!!!!!!

Anna sa...

hm, kan det vara evelina som lämnat denna kommentar kanske?

kakan sa...

wee! jag visste väl att du skulle haka på bloggutmaningen:)