fredag 3 december 2010

Dag 3 - Din definiton av kärlek

(Jag pallar inte att skriva om alla grejer i den där bloggutmaningen 30 dagar så jag väljer bara de ämnen jag tycker är intressanta.)

Min allra största rädsla i livet är att förlora Anders. Jag är inte rädd för att vi ska göra slut, för det tror jag aldrig kommer hända, men jag är så oerhört rädd för att Anders ska vara med om en olycka eller få en allvarlig sjukdom och dö. Om Anders dör och lämnar mig ensam kvar så vet jag ärligt talat inte vad som skulle hända med mig. Hur skulle jag kunna leva utan Anders? Det går ju inte. Jag fungerar inte utan Anders. Han är min största trygghet i livet, min klippa, min bästa vän. Hur skulle jag kunna gå vidare i livet om inte Anders finns vid min sida och stöttar och hjälper mig och tror på mig? Vem ska då lyssna på mig och bry sig om alla mina bekymmer och ta hand om mig när jag behöver det? Det finns ju ingen som förstår mig lika bra som Anders gör.

En gång sa Anders till mig att han skulle tyna bort av sorg om jag dog före honom och detsamma gäller för mig. Det är som att jag inte längre bara är jag, utan jag är del av något större, en tvåsamhet som såklart bara fungerar om man är två. Ett team som klarar allt så länge man håller ihop. Nu när jag vet hur det är att vara del av en sådan tvåsamhet så tror jag inte att jag skulle överleva ensam.

Så det här är min definition av kärlek - känslan av att inte kunna leva utan den andre.

3 kommentarer:

Lina sa...

Awwwwwwwwwwww...vad fint! Fick nästan en tår i ögat! Det här ska jag banne mig spara tills ni gifter er!

kakan sa...

fint skrivet!

maja sa...

Håller med! Och känner igen mej...