tisdag 11 januari 2011

Dag 10 - Dina rädslor

Jag har lite klaustrofobi. Har haft det sen jag var åtta och när jag var yngre påverkade det mig ganska mycket men det gör det tack och lov inte längre. Numera tycker jag mest det är obehagligt att åka hiss och befinna mig på trånga utrymmen utan fönster men jag kan hantera det.

Jag har även fobi för sprutor (ska på läkarbesök på torsdag pga allergier och måste förmodligen ta blodprov. Kommer dö. Får panik bara av tanken på att jag ska dit, som tur är ska Sofie följa med och hålla mig i handen så då kanske jag överlever) och spindlar. Vidriga, äckliga kryp.

Jag är rädd för eld och djupt vatten och att inte kunna se botten när jag badar i havet. Tror att något havsmonster ska komma och dra ner mig under ytan och döda mig.

Jag är rädd för mörker och för att sova ensam. Känner mig jätteotrygg och tror att nån ska bryta sig in och i värsta fall våldta mig.

En rädsla jag har är att jag på ålderns höst ska se tillbaka på mitt liv och ångra saker jag gjort eller inte gjort. Jag vill inte bli missnöjd och bitter.

Jag är rädd för att en dag vara ensam utan några vänner eller någon familj men min allra, allra största rädsla är att något ska hända med Anders så att jag blir lämnad ensam kvar. Då går jag under.

Inga kommentarer: