fredag 25 februari 2011

Mitt liv

Så här är mitt liv uppdelat just nu, om vi bortser från sömn, måltider, toabesök och sånt:

40% - sommarjobbssökande. Inkluderar letande efter lämpliga jobb att söka, runtringande till olika arbetsplatser, skrivande av CV och personligt brev, mejlande, förberedelser för intevju mm.

40% - plugg.

5% - socialt liv.

5 % - Tjejjoursarbete.

10% - slapptid, dvs titta på tv, kolla facebook eller läsa bloggar.

Dessutom kan vi lägga till ungefär 100% ångest också, för att jag eventuellt inte kommer få något sommarjobb. Eller rättare sagt, att jag inte kommer få ett sommarjobb med juridisk anknytning. Jobb inom vården kommer jag säkert att få men det vill jag inte ha. Pallar inte jobb i vården en omgång till.

Hittills har jag sökt 31 jobb, jag hoppas på att komma upp i alla fall 40, helst 50. Men jag börjar känna att jag inte orkar längre, det är så satans jobbigt och tar så mycket tid. Dessutom har jag jättemycket att göra i skolan, både när det gäller juridiken och spanskan. Ahhhhh! Stressnivån är hög just nu.

Det var skönt att få gnälla av mig lite. Nu ska jag skärpa till mig och börja förbereda mig inför anställningsintervjun på måndag.

Inga kommentarer: