torsdag 10 februari 2011

Nu börjar det

varje års ångesthelvete, aka sommarjobbssökandet. Fi fäen vad jag hatar att söka sommarjobb! Förra året struntade jag i det och läste en skojig sommarkurs istället men i år, mitt sista sommarlov någonsin!!!, känner jag att jag måste vara seriös och faktiskt jobba med något som har med min utbildning att göra. Men asså palla att söka jobb, så förbannat tråkigt! Jag hatar att ringa runt och fråga om företag/myndigheter/yada yada söker sommarjobbare, hatar att skriva cv (hur gör man för att inte låta klyschig?), hatar att gå på anställningsintervjuer och vara asnervös men försöka verka lugn, samlad och trevlig. Kommer säkert ändå inte få något intressant jobb för att alla andra har bättre betyg och meriter än vad jag har och de gör säkert ett bättre intryck under intevjuerna och så får jag jobba i vården i år igen. Bajs.

En av de största fördelarna med att ha ett fast jobb måste helt klart vara att man slipper gå igenom detta varenda år.

Inga kommentarer: