fredag 13 maj 2011

Stolt att vara quinna

Av någon anledning har jag lyssnat på den här låten de senaste dagarna:



OBS att jag lyssnar ironiskt, tycker ej att den är bra. Är lite bitter över att jag slösade bort 7 värdefulla spotifyminuter på att lyssna på den där två gånger innan jag kom på att det finns ju något som heter youtube......

En fråga: när man säger att man är stolt över att vara kvinna, vad exakt är det man är stolt över? Och finns det män som går omkring och säger att de är stolta över att vara män? Kan inte komma på att jag någonsin hört någon man uttrycka sig så. När en kvinna säger att hon är stolt över att vara kvinna känns det som att hon menar att hon är stolt över den hon är trots att hon är kvinna. Liksom damn, jag föddes med vagina och inte med en penis, men jag kan vara stolt ändå. Eller är man stolt för man kan föda barn? Vilket iofs inte alla kvinnor kan, eller vill.

Nej, jag fattar faktiskt inte. Vad är det man är stolt över?

Inga kommentarer: