torsdag 16 mars 2006

R.I.P

Igår dödade jag en spindel. En stor, ful, äcklig spindel som kröp omkring på golvet bredvid min säng. Så vidrigt! Efter att ha samlat mod i cirka en halvtimme slängde jag den tjockaste boken i rummet på spindeläcklet. Vila i frid, spindelas. Nu vågar jag inte flytta på boken. Tänk om det blivit värsta fläcken på boken, en lånebok från biblioteket, eller ännu värre, på heltäckningsmattan? Förbaskade spindlar. Det är nackdelen med att temperaturen blir varmare; alla vidriga kryp som kommer fram.

Tittade på Sleepless in Seattle igår. Suck, den är verkligen töntig. Och Meg Ryan - hjälp, kläderna, frisyren...

Nu är den stora frågan: simma eller inte simma? Hmm. Jag borde ju, men oj vad jobbigt det är att släpa sig bort till simhallen och behöva byta om och det är ju så kallt och det är ju så mycket trevligare att läsa Jordans självbiografi... men nej, nu ska jag simma. No excuses.

1 kommentar:

S. sa...

Jordans självbiografi? Hmm nu känner jag mig lite lätt pretentiös men jag rekommenderar boken "Rethinking Europe's Future" av D. P. Calleo. Rekommenderar den mest för att jag måste läsa den och vill ha lite support. Ha det.