lördag 18 mars 2006

St Patrick's day

Igår var det St Patrick's day, vilket firades med vin, Smirnoff ice, drink, vin, vin och...vin. Och massa glada irländare som vägrade tro på att jag och Caisa arbetade som strippor, men däremot gärna bjöd oss på allehanda alkohol. Jag stal en hatt från nån av dem, en fin grön Paddy's-hatt. Den står nu så stolt i min bokhylla, riktigt snygg är den.

Var kulturell idag efter gårdagens festande; gick en guidad tour på National Gallery (mitt favoritmuseum) samt en runda på Photographer's Gallery, som var lite av en besvikelse; alldeles för litet och för tråkiga foton. Men shoppen var bra.

National Gallery visar en serie filmer på temat Americans in Paris, nästa lördag visar de Casablanca! Jag var förstås tvungen att köpa en biljett, fast jag inte har någon att gå med. Och jag som har lovat mig själv att aldrig mer gå ensam på bio. Men vad gör man inte för lite romantik i den grå vardagen? Och om Carrie klarar det, så gör jag det.

Inga kommentarer: