söndag 19 mars 2006

Sun-day

Har skaffat msn! Det är ju jättekul, varför har jag inte sett till att skaffa det tidigare? Så mycket lättare att hålla kontakten med folk.

Idag är det söndag och solen skiner! För första gången på hur länge som helst. Hurra, hurra.

Min au pairmamma skulle fått en bebis igår, men ingen bebis kom. Så nu går vi i alla och väntar... det ska bli en flicka, och jag har slängt alla mina feministtankar åt helvete och köpt jättesöta rosa babyskor. Det är lite farligt för mig att vara au pair åt en bebis, den biologiska klockan kommer sätta igång som bara den. Stod och strök pyttesmå bebiskläder häromdagen (babykläder för nyfödda är verkligen yttepyttesmå och otroligt gulliga) och kände den där tyvärr alltför välbekanta längtan. Suck.

Vill ha choklad.
Nu.

Kanske skulle ta en promenad i solen. Bort till Tesco och tillbaka, cirka 200 meter, ganska lagom långt.

Inga kommentarer: