tisdag 16 maj 2006

"It's an anywhere road for anybody anyhow"

Ända sedan jag kom hit har jag inte lyckats läsa mer än max en timme utan att somna. Detta har varit ytterst störande, eftersom jag sedan jag var fem år har varit en bokmal och tillbringat otal timmar med näsan i en bok. Men, kära vänner, idag satt jag nära fyra timmar i sträck och läste! Utan att somna! Gött mos. Fast ont i rumpan har jag. (Och naturligtvis var det en Marian Keyes-bok som höll mig vaken, vad annars? Lite pinsamt, jag vet. Har börjat läsa en annan chick littroman nu, Djävulen bär Prada. Rekommenderad av Ebba och andra så kallade fashionistas. När den är avslutad är det Jordans andra självbiografi som väntar. Bara kvalitetslitteratur i min bokhylla!)

Inser mer och mer att jag vill verkligen inte bo i Sverige "när jag blir stor". Sydney, Rom, New York, San Fransicso, London, Peking, Paris, Tokyo, Hongkong... bara inte Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vet inte varför jag har en längtan bort, vet bara att den finns där. Och är stark.

Så det blir väl till att komma in på diplomatutbildningen då. Piece of cake. Och sedan, då börjar det det där 30-årslivet, det där vuxna "tillståndet" när man har ett bra jobb, mycket pengar, man, barn, designerkläder, Manolo Blahnik-skor, middagar med vännerna, prenumerationer på vuxna seriösa tidningar, barnflicka, penthousevåning på Manhattan. Jag längtar.

5 kommentarer:

Malin sa...

Shite Anna, jag vet inte om det är avskräckande eller uppmuntrande men jag kan verkligen se det hända.

Anonym sa...

Hm... stavas inte Piece med i? Iaf. har det flest hits på google; 75K mot 3M :)

h

Anonym sa...

Okej, okej... interskämt/ordvits.

h

S. sa...

Yo. Hmm förstår dig när det gäller sthlm och Malmö. Men med kära GBG...Allt är bättre än Thread City iaf. Den mindre upphetsande delen av USA. Australien och Holland är lockande för mig just nu. Hoppas gud att jag kan studera för alltid.

Anonym sa...

hello dear!
jag ska till london=)
så jag tänkte att jag kunde komma o hälsa på o se hur du har det...vi åker19-22e, så när tror du det passar bäst att ja tittar in?
ha det/C