måndag 29 maj 2006

Oinspirerad

Vet inte varför, men den senaste tiden har den här bloggen känns helt oinspirerad och tråkig. Som att jag inte har något att säga, fast jag har ju det. Egentligen. Det kanske är för att jag valt att skriva på en ganska opersonlig nivå, utan att lämna ut något särskilt privat. Men det har jag i och för sig gjort hela tiden sedan jag började blogga och det är först nu jag känner så här. Håjaja. Kanske bara en tillfällig svacka.

Frågor:

  • Varför kommer mitt foto med varje gång jag lämnar en kommentar på någon annans blogg? Det känns lite småfånigt och egotrippat. Måste försöka ändra.
  • Varför kallar engelsmännen middag för "tea"? Man blir ju helt förvirrad när de säger att de ska ha tea och jag tror att de menar fika men de menar middag. Varför, varför, varför? Ologiken gör ju att man blir alldeles trött.
  • Vad ska jag köpa till lillebror i studentpresent? Någon som har någon idé?
  • Måste man ha smala snygga ben för att kunna ha leggings? Eller kan även vanliga dödliga icke-Nicole Richiemänniskor komma undan med detta plagg?
  • Kommer jag verkligen att vilja läsa juridik i höst? Tänk om jag blir en college drop-out! Oh my God. Så inte jag. Kanske även när det gäller juridiken. Ah! Ångest!
  • ...vilket leder till nästa fråga. Bästa botemedlet mot sån där lite lätt stressad-över-vad-jag-ska-göra-av-mitt-ångest?
  • Måste flickor ha rosa och pojkar blått? Om inte, varför säljer affärerna i princip bara rosa flickkläder och blå pojkkläder?
  • Varför... äsch. Kommer inte på något mer.

3 kommentarer:

kaffechoklad sa...

Svarar väl på den kanske lättaste frågan...

Angående tea så vänjer man sej, så fort man fattat galoppen är det bara att acceptera. Gissar att engelsfolket drack mer té förr och de är väl mer eller mindre kända för afternoon tea, som idag har blivit mat istället, folk äter la senare o dricker inte så mycket té osv... maybe baby det kan vara så.

Minns att jag var väldigt förvånad i början när Diane sa att Luke skulle ha kompisar hem på tea...

Anonym sa...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

Anonym sa...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»