fredag 28 juli 2006

Framtidsplaner

Curry har åkt. När kommer jag träffa henne nästa gång? Kanske aldrig ju, sorgligt... Får ta och resa till Australien nästa år. Eller något.

Caisa kommer hem idag. Jippi jay!!

Jag och Curry besökte Marstrand i onsdags (varför är jag aldrig där? Det är ju typ världens gulligaste lilla samhälle), vilket fick mig att fundera över mitt favoritämne - framtiden (är man omgiven av massa rika snobbar med jättefina hus och vräkiga båtar så kan det ha den effekten). Så, här är en lista över vad jag vill uppnå in the future:

avsluta mina juriststudier som kursetta
gifta mig om tre år
få två barn (möjligtvis tre)
starta en egen tidning, förhoppningsvis innan den mogna åldern av 25 år
lyckad karriär inom FN
hus i Holland Park, London
lägenhet på Manhattan, New York
hus på Marstrand (där jag efter avslutad lyckad karriär bor året runt)

Ja, det var väl allt. Skulle i och för sig inte ha något emot att på ålderns höst öppna ett litet antikvariat i anslutning till huset på Marstrand.

Längtar tills mina planer/drömmar kan omsättas i verklighet. Vill ju leva det där Claes & Pernilla-livet NU.

4 kommentarer:

Malin sa...

Vad jag vill uppnå in the future:

* gå i terapi o känna att det var meningsfullt
* ge ut ett par böcker
* komma tillrätta med reklambranschen alternativt komma på vad jag vill göra annars
* presentera en flickvän som imponerar på min mamma
* göra mig ett namn som kreddig frilansjournalist
* resa jorden runt
* bo i samma hus/kvarter som mina syskon och uppfostra en klan kusiner tillsammans (nära sammankopplat med att se mina syskon lyckligt gifta och barnalstrande)
* feel real LÖVE

Caisa sa...

ANNA!!!!!! IM HOME!!! JAG SAKNAR DIG!!! RINGER SNART!
PUUUUSSSSSS!!!!!!!!!!!!!

kaffechoklad sa...

Marstrand??!!!!! Är du galen kvinna??!!! Man kan inte bo på Marstrand!!! Under höst, vinter, vår är det verkligen dött där och (för många på liten yta) misstänksamma, inhemska öbor som starkt vårdar traditon. Människor som sorgset ser på när deras ö dör ut så verksamheterna får allt svårare att klara sej, snart inget kvar...

Och...ehee...skrämmande framtidsplaner bruden (med tanke på den starkt åtstramade tidsramen). När: sova? Äta? Leka?

Anonym sa...

Keep up the good work. thnx!
»