tisdag 11 juli 2006

Två dagar kvar...

Dumma, naiva Anna: "Nejdå, du behöver inte ta med mer grejer när du åker härifrån, jag har ju inte så mycket saker". Smarta, världsvana Anna: "Ehh...nejdå, inte alls mycket saker. Bara sisådär nio par skor, ett antal kläder, skivor, böcker, laptop och massa massa bös. Såna där småsaker jag samlat på mig och som jag naturligtvis bara måste ha med mig." Ahh!!! Packningsångest!

En lärdom från min tid som au pair: det går att vara 35 år och trebarnsmamma och stylish. Faktiskt inte alls en mer eller mindre omöjlig kombination som jag tidigare trott. Hoppingivande inför framtiden.

Weeeee!!! Curry Curr Curr kommer till Göteborg 24-28 juli! Yehoo! Ska så få henne att frossa i svensk turkpizza (kebabpizza med fetaost, gott! Ska så äta det i helgen), lösgodis, Estrellachips, kanelbullar och annat svenskt gött. Mums filibaba!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry sister!Hinner inte få iväg ett brev innan du är hemma....som tröst kan du få låna lilalinnet ett tag till :) Ses snart! Kram!

Anonym sa...

heeeej, Anna. Detta är Annika, ja...från SP3e! Hittade dig via Malins blogg. Vad roligt att du också bloggar! Hur är det? Är du au-pair i London eller? tyckte jag hörde nåt sånt...ha det toppenbra!!! mvh Annika

Anonym sa...

förresten...är det julie från klassen,,,"fröken Julie"? den verkar inte funka..länken alltså